وي ادامه داد: اما از سوي ديگر نيروي کارشناسي جوان و خلاق، هزينه نسبتا پايين نيروي انساني در ايران، حمايت دولت از توسعه صنعت گردشگري از جمله نقاط قوت توسعه صنعت گردشگري الکترونيک در ايران محسوب مي شود.
کرمانشاهي افزود: کمبود تجربه، فقدان استاندارهاي جهاني، جوان بودن صنعت گردشگري و اتکا به درآمدهاي نفتي نيز از جمله نقاط ضعف توسعه گردشگري الکترونيک محسوب مي شود.
وي ورود به بازار تجارت الکترونيک، تسريع در روند تکامل و توسعه تجارت، اشتغالزايي و گسترش و توسعه آباداني کشور را از اهداف توسعه گردشگري الکترونيک دانست.
معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران در ادامه با اشاره به لزوم ايجاد زيرساخت هاي لازم براي توسعه گردشگري گفت: برنامه ريزي و تدوين استراتژي، تدوين قوانين و مقررات و تسريع در اجراي اصل 44 و بازاريابي الکترونيک و جذب منايع مالي داخلي و خارجي از جمله مواردي است که در راستاي ايجاد زيرساخت ها بايد ايجاد شود.
وي لازمه توسعه گردشگري الکترونيک را همکاري تمام نهادها و سازمان ها از جمله سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سازمان توسعه تجارت ايران، جامعه تورگردانان و بخش فن آوري اطلاعات دانست.
کرمانشاهي همچنين در خصوص اهم اقدامات آتي در زمينه توسعه گردشگري الکترونيک گفت: امضا تفاهم نامه بين سازمان ميراث فرهنگي و سازمان توسعه تجارت ايران، ايجاد صندوق غير دولتي توسعه صنعت گردشگري، اعطاي تسهيلات مالي و رقابتي به شرکت هاي فعال در زمينه تورهاي ورودي، کاهش تعرفه گمرکي و تسريع در روند ترخيص تجهيزات حمل ونقل از جمله اقدامات موثر در اين زمينه است./116
انتهای پیام/